Popular Posts

Monday, September 30, 2013

Bunga-bunga mekar di laman...

Malas nak cakap byk.. jom jer lah layan bunga2 yg sedang mekar di laman...
 
 
Strawflower.. percubaan kali ke dua akhirnya berjaya!
 
Brazilian Snapdragon
Senang tumbuh melalui keratan batang.  Bila bunga dah layu, potong atas, dlm 2 minggu berbunga balik..
 
Senduduk
Dah terlampau rimbun, macam hutan la pulak
 
Cassia Fistula or Golden Shower
dekat 2 tahun tanam melalui biji benih, baru lah berbunga..

Petunia
Yang ni senang sgt. campak jer benih kat tanah.. merata-rata tumbuh

Ini pulak Ruellia or Wild Petunia.
Melaui keratang batang..ditanam sebaris jadikan pagar. Dah merimbun dan suka cahaya matahari.
 
Garlic Vine
Juga melalui keratan batang. Dah merata-rata di tepi pagar dan sgt mudah berbunga
 
Azalea Light Pink
Ini pun melalui keratan batang. Lama jugak nak berbunga, dlm 2 tahun.
 
Azalea Dark Pink
 
Snapdragon
Siapa kata imposibble tumbuh di lowland?  Ini di Subang... percubaan kali ke 3.. hehe
 
 
 
 
 
 
 
 
 

6 comments:

  1. subhanallah...cantik2 semuanya bunga2 ni...suka tgk strawflower tu lynn...unik!
    lama jugak nak berbunga..tapi kalau dh hobi..kena lah sabar kan..:D

    ReplyDelete
  2. betul tu.. yg mati pun sama byk jer Nadia... tp puas bila nengok menjadi di laman..

    ReplyDelete
  3. Semuanya di fraser hill ke kak? aduh cantiknya! buat ku cemburu. Cutting yng akak pos tu dah ada tanda keluarkan akarlah. Terima kasih byk2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini di Subang...kecuali Senduduk Biru tu... Alhamdulillah.. survive fig cuttings tu.. lepas ni Lynn bwk masuk Pakistan Mulberry lak.. besar dan panjangggggg..

      Delete
  4. Semua bunga cantik-cantik Lynn. Tahniah, berjaya juga tanam di Subang Jaya.

    ReplyDelete
  5. salam sis...saya ada bg emel smlm..+sms..hehe...nak order benih.. email sy soul_mate8281@yahoo.com ..pls reply ye..tq

    ReplyDelete