Popular Posts

Thursday, September 14, 2017

ANGEL TRUMPET - Bunga loceng yg awesome!

Hm.. sebut sahaja bunga ni, perkataan pertama mesti yg negatif cepat jer ckp "bunga beracun" bahaya! nanti mabuk! dan mcm mcm lagilah!

Yer, betul.. Brugmansia or Angel Trumpet ni mmg dilabelkan salah satu pokok yg beracun.
Tapi in the sense of masuk mulut la..
Jangan la tgk pokok semua nak merasa masuk mulut.  Latih dan disiplinkan anak-anak bermula dari rumah. Jangan suka-suka petik bunga, apatah lagi masuk mulut!
Kalau nak ikutkan beracun, banyak lagi pokok hiasan beracun seperti pokok keladi. Tu zaman mak mak kiter tanam tepi tangga lagi. Oleander pun sama, Di India akar Oleander direbus buat menggugurkan janin, lagi dasat!

Apa kata kite fokus pada kecantikan pokok Angel Trumpet ni sahaja ya..

Pokoknya yang boleh diadjust menjadi rendah dan rendang..cantikkan?

bunganya yang kembang berbentuk loceng..sgt besar!

ha..jgn ditanya lak boleh ke idak tanam kat lowland?
ni customer kami tanam kat panaih lit lit!
cuaca yg tgh "garing" pun dia gagah berbunga woo










ni cara kiter pos pd buyer.. sampai jer terus tanam, selamat!
harga pun tak mengarut!


No comments:

Post a Comment